VAIKŲ IR TĖVŲ RYŠIO STIPRINIMO grupė nuo 2024 m. rugsėjo 24 d.

Tai įvairių įgūdžių stiprinimo programa, įtraukianti visą šeimą į tris skirtingas užsiėmimų grupes.

 

Dalyvaudama VAIKŲ IR TĖVŲ RYŠIO STIPRINIMO grupėje šeima sustiprina:

  • Vaiko ryšius su bendraamžiais (vaikų grupė);
  • Vaiko ir tėvų tarpusavio ryšius (bendroji vaikų ir tėvų grupė);
  • Tėvų pagalba tarpusavyje ir tėvų pagalbą vaikui (tėvų ir bendroji grupė);
  • Tėvų socialinį tinklą (tėvų grupė);
  • Tėvų įgalinimą ir autoriteto sustiprinimą (tėvų ir bendroji grupė).

 

NEMOKAMA grupė Panemunėje prasideda nuo rugsėjo 24 d. 18 val. Grupėje dalyvaujančių vaikų amžius – 10 – 14 metų.

Programos trukmė – 14 savaičių. Susitikimo trukmė – 2,5 val.

Susidomėjusius, kviečiame parašyti el. laišką: kaunas@moterulinija arba skambinti +370 618 40044

 

Grupę ves Vaikų ir tėvų ryšio stiprinimo grupių vadovės, Asociacijos Kauno moterų linija darbuotojos Simona Žižienė ir Inga Bružikienė.

Adresu: Vaidoto g. 115-203, Panemunė

 

 

Plačiau apie metodą

 

VAIKŲ IR TĖVŲ RYŠIO STIRPINIMO PROGRAMA (VTRS)

 

Vaikų ir tėvų ryšio stiprinimo (VTRS) programa – tai įvairių įgūdžių stiprinimo programa, įtraukianti visą šeimą į tris skirtingas užsiėmimų grupes (vaikų / tėvų ir tėvų – vaikų). Ši programa padeda stiprinti vaikų ir tėvų ryšį, tarpusavio sutarimą, bendravimą ir problemų sprendimą, organizuotumą, šeimos stiprybes ir atsparumą, vaiko prisitaikymą mokykloje ir santykius su bendraamžiais. Įgūdžių turėjimas, mokėjimas valdyti emocijas ir tinkamai jas reikšti bei pamąstyti prieš darant kažką padeda dažniau patirti sėkmę siekiant norimo tikslo.

 

VTRS programos užsiėmimai vyksta:

  • vaikų grupėje -7 užsiėmimai po 1 val.
  • tėvų grupėje – 7 užsiėmimai po 1 val.
  • grupėje visai šeimai, kurioje dalyvauja vaikas ir abu ar vienas iš tėvų – 14 užsiėmimų po 1,5 val.

 

DALYVAUDAMA VTRS GRUPĖJE ŠEIMA SUSTIPRINA:

 

  • Vaiko ryšius su bendraamžiais (vaikų grupė);
  • Vaiko ir tėvų tarpusavio ryšius (bendroji vaikų ir tėvų grupė);
  • Tėvų pagalba tarpusavyje ir tėvų pagalbą vaikui (tėvų ir bendroji grupė);
  • Tėvų socialinį tinklą (tėvų grupė);
  • Tėvų įgalinimą ir autoriteto sustiprinimą (tėvų ir bendroji grupė).

 

Pagalba vaikui yra neatsiejama nuo pagalbos visai šeimai. Ryšys su tėvais vaikui yra svarbiausias ir nuo jo priklauso vaiko atsparumas, gebėjimas reguliuoti emocijas ir kitos socialinės bei emocinės kompetencijos. Todėl tėvų dalyvavimas didina vaikų pasitikėjimą jais ir skatina norą mokytis. Tėvai pradeda pasitikėti savo vaiku, kai mato pastangas mokantis. Didėjant tarpusavio pasitikėjimui kartu stiprėja ir vaiko ryšys su tėvais. Vaikams mokantis kartu su tėvais galima pasiekti daug sėkmingesnių rezultatų.

Pirma – vaikai mokosi priimti geresnius sprendimus savo gyvenime.

Antra – jie ne tik mokosi įgūdžių, bet ir išbando juos taikyti kartu su tėvais.

Trečia – praktikavimas padeda įtvirtinti įgūdžius.

Jei vaikai praktikuojasi, mėgina ir stengiasi, o tėvai mato ir priima jo pastangas, vaikai dažniau patiria sėkmę. Todėl vaikams, kurių tėvai dalyvauja kartu ir padeda mokytis įgūdžių programoje, pavyksta pasiekti geresnių rezultatų.

 

Tėvai yra pirmieji ir vieni svarbiausių gyvenimo mokytojų, padedančių vaikui ugdyti ir palaikyti jam gyvenime reikalingus įgūdžius, tokius, kaip jausmų atpažinimas ir valdymas, problemų sprendimas ir planavimas ir kt. Tėvams, auginantiems vaikus, turinčius elgesio ir emocijų sunkumų, svarbu suteikti galimybę kartu su vaikais mokytis naujos bendravimo tarpusavyje kalbos. Bendravimo pagerinimas ir bendradarbiavimas yra itin svarbūs pasiekimai šeimai, kurioje yra vaikas, turintis elgesio ir / ar emocijų sunkumų. Grupėse sudaromos galimybės daugiau pažinti savo jausmus (o bendrose grupėse sužinoti apie vienas kito jausmus), mokytis kantriai palaukti savo eilės, bendradarbiauti ir spręsti kasdienius konfliktus.

 

 

 

PROGRAMOS TEORINIS PAGRINDIMAS

 

VTRS programa grindžiama šiomis pagrindinėmis teorijomis: trimate smegenų vystymosi (MacClein, 1973), atsparumo, socialinio išmokimo (Bandura, 1973), elgesio ir kognityvine (Skinner, 1974, Beck, 1991; Lochman ir kt., 1991), šeimos sistemų (Minuchin, 1974, Minuchin, Fishman, 1981, Goldenberg, Stanton, Goldenberg, 2016), prieraišumo (Ainsworth, 1982), ir konfliktų (Račelytė, 2009).

 

Parengta pagal Šeimos santykių instituto parengtą „Vaikų ir tėvų ryšio stiprinimo programos vadovą“.